2016. február 18., csütörtök

Csupa zöld ebéd :)



Pontosan olyan egyszerű és gyors volt a mai ebédem, mint amilyen látványos.
Színvilága hűen tükrözi a bolygónkhoz való hozzá állásomat is, annyira zöld!
Imádok minden zöld féleséget, így hát ezt sikerült kitalálnom. Természetesen ezt még össze-vissza tudnám variálni, de ez majd a következő napok meglepetése lesz. 
Tudom a kisgyerekes családokban még ha meg is eszi a gyerkőc a rákot, lehet, hogy a sok zöld látványától elmenekül. Bármilyen kreatív saláta finom mellé, én most csupán egy ötletet osztok meg veletek. Aki hasonlóan rajong a nyers petrezselyemért, imádni fogja.
A rukkola "csípőssége" és a petrus frissessége egészen más szintre emelkedik a citromos öntettől.


Hozzávalók: 2 főre
  • 1 csomag gyorsfagyasztott vagy friss garnéla (18-20 db) (Aldi)
  • olíva olaj (nem extra szűz) vagy más "paleo barát" zsiradék
  • friss citromlé
  • só,őrölt koriander és citrombors ízlés szerint
  • 6-8 rózsa brokkoli
  • 1 marék friss petrezselyem
  • 1 marék friss rukkola


Elkészítése körülbelül 20 perc, és csak egyetlen serpenyőt+ 1 fedőt igényel.
A serpenyőben felhevítem az olajat, majd rádobálom a fagyos rákocskákat. Sózom, fűszerezem és azonnal betakarom a fedővel. Ez nagyon fontos, hogy jó kis leve legyen. 
A brokkolikat előkészítem.
5-10 perc elteltével egy fa csipesszel megfordítom a rákokat. Már látszik is, hogy milyen szép rózsaszín lesz a végén. (fagyosan picit lilás a színük)
Mielőtt újra befedném, meglocsolom egy fél citrom levével és melléjük fektetem a brokkoli rózsákat. Ahogy már többször is említettem, imádom ahogy a citromban elbújó minimális cukor tartalom enyhén karamellizálódik. További 10 percig párolom, majd leveszem a fedőt és hagyom a levét picit besűrűsödni.
A brokkoli nem lesz vaj puha, de én pont így szeretem, mint az olaszok a tésztát. :)
A tányérok széleire halmozom a kétféle zöldet. A brokkolit és a rákokat elfelezve a tányérok közepére helyezem. A serpenyőben maradt Isteni, citromos-fűszeres szósszal meglocsolom a rukkolát és a petrust.
Tádáááám, kész! :)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése