2016. január 11., hétfő

Répás-gombás kacsa mell

A gyönyörű kacsa sültet mire észbe kaptam már nem tudtam lefotózni. Másnap a maradék mellből egyszerű egy tál ételt készítettem, ezt osztom meg veletek. Tudom ezek nem igényelnek nagy konyhaművészetet, de a célom nem is ez. Szeretném ha látnátok, hogy a paleo életmód nem bonyolult és közel sem unalmas. Mindig hangsúlyozom a szezonalitást, és azokat az összetevőket, amiket ritkábban esznek az emberek. Tapasztalatom szerint a gomba is pont ilyen. Szerintem szuper élelmiszer és hetente legalább egyszer érdemes fogyasztani. Próbáljátok ki néha a különböző gomba fajtákat, hiszen mindnek más az íze. Kakukkfűvel fogyasztva mindig arra gondolok, hogy ilyen lehetne az "erdő íze", ha megkóstolhatnám. :)
Hozzávalók: 2 főre
  • 3-4 db nagy répa
  • 10-15 szem kisebb gomba
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 1 tk. szárított kakukkfű
  • 4 db mandarin vagy 1 narancs kifacsart leve
  • 1 nagy sült kacsa mell vagy comb (bármilyen más sült hús is tökéletes hozzá)

Csak egy serpenyő vagy wok kell hozzá. A vékony szeletekre vágott kacsa sültet kókusz zsíron átpirítom és félreteszem. A répát a tőlem már ismert módon vékonyra szeletelem, és a kókusz zsíron pirítom, amíg a gombát előkészítem. Ha szép fehér a gomba feje, egyszerűen csak megmoson és 4 darabra vágom. Ha már kezd barnulni, akkor lehúzom a"sapkáját".:)
A gombát lehetőleg frissen használjátok fel, mert nem tesz jót neki a hűtőben tanyázás.
A pirult répára rádobom a gombát és a fűszereket. Meglocsolom a kifacsart mandarin vagy narancs levével és pár perc alatt összeforgatva (dobálva, mint a kínai wok ételeknél) átpirítom. A petrezselymet mindig csak a legvégén keverem bele, amikor már levettem a tűzről, hogy az értékes C-vitamin benne maradjon. :)
Jó étvágyat a könnyű és tápláló ebédhez!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése