2016. január 15., péntek

Édes és sós azonos alapból

Datolyás keksz
Aszalt paradicsomos-sós rúd

Újabb megoldások a kókusz tej készítése során megmaradt nedves kókusz hús kreatív felhasználására.
Szeretek újra hasznosítani és egy kis gondolkodással nem is olyan nehéz ehhez hasonlókat összehozni. Remélem segítek azoknak, akik eddig nem készítettek otthon tejet, mert nem tudták mire használni a maradékot.

Mostanában elhanyagoltam az útifűmaghéjat, pedig régebben, amíg nem volt ilyen bőség a modern sűrítő anyagokból, szinte csak ezt használtam. Akkoriban sokan túlságosan nedves hatásúnak és szivacsosnak találták a belőle készült finomságokat, de én szerencsére már akkor is imádtam.
Most kekszeket és sós rudakat készítettem, amik nem is igazán keksz állagúak, sokkal inkább puha korongok.
Most sem használtam édesítőt, csupán a datolya édességére hagyatkoztam.


Datolyás keksz
Aszalt paradicsomos-sós rúd

Hozzávalók: Ezt az alapot osztom ketté, egyik felét édesre, másik felét sósra készítem.

  • 320 g nedves kókusz hús ( 150g kókusz reszelék+1.5 liter víz=kókusztej, ennek a maradéka. Ha kevesebb maradna a szűrés-préselés után, adok még hozzá a tejből)
  • 20 g útifűmaghéj
  • 80 g kókusz zsír
  • 1 tojás
  • 10 g bambusz rost liszt
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+1 tk. friss citromlé
  • Ezt a mennyiséget egyszerűen összegyúrom és elfelezem (kb.480 g volt , így 240/240) 

Kekszhez további hozzávalók:
  • 50 g magozott datolya aprítva+ 1 ek. forró vízzel felpuhítva (picit hagyom benne ázni, nem szeretem feleslegesen megmikrózni)
  • csipet só
  • 1 kk. édes-mézes fűszer keverék (fahéj, szegfűszeg, kardamon, szerecsendió), de ízlés szerint más is lehet, akár narancs vagy citrom olaj is, esetleg kevés darált dió, de így nő a szénhidrát értéke.
 Miután összegyúrom, 20 darab egyforma golyót készítek és kilapítva 180 fokon 10 percig légkeveréssel, majd további 15 percig alsó-felső sütéssel véglegesítem. :) Amikor kihűl, 1 kocka paleo csokit olvasztok és lecsurgatom a korongokat, persze ez el is hagyható. :)

Sós rúdhoz további hozzávalók:
  • 1 kk. Himalája só (aki szereti és még különlegesebbre vágyik, használhat Himalája fekete sót)
  • 1 kk. kurkuma (a szép színe miatt)
  • 10 g aszalt paradicsom apró kockákra vágva (mivel én nem olajban áztatottat szoktam használni, így elég nehéz a száraz paradicsomot darabolni, ezért ollóval szoktam felvagdosni. Van egy igazán remek fűszernövény ollóm.)
  • késhegynyi fokhagyma por vagy egy gerezd friss összezúzva.
  • 1 ek. parmezán

Jól összegyúrom és  15-20 db rudat sodrok belőle és 180 fokon 10+15 perc alatt a fent említett módon megsütöm.

Vendégváró gyors és takarékos falatkák, érdemes kipróbálni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése