2016. január 17., vasárnap

Paleo darázs fészek


Vártam a beígért hóesést, ezért gondoltam készítek valami havas hangulatú desszertet. Sajnos itt a komoly havazás elmaradt de azért az édesség elkészült. 
Ismét egy recept a nedves kókusz hús felhasználására. :) Korábban darált kókusz reszelékből készítettem de így is nagyon finom lett, pedig kinyertem belőle az értékes tejet és a tejszínt. Elengedhetetlen egy darázsfészek formázó az elkészítéséhez.
Ha kihagyjátok az eritritet, akkor tökéletesen illik a szigorú ketogén diétába is.

Hozzávalók : 10 db
  • 280 g nedves kókusz hús (1.5l víz+150g kókusz reszelék maradéka)
  • 2 ek. kakaó
  • 2 ek. eritrit (én nélküle is szeretem)
  • 2 ek. kollagén (jó minőségű zselatin)
  • ízlés szerint fűszer (vanília, fahéj..) vagy illó olaj (én ezt most kihagytam)

Ha még meleg a kókusz maradék, akkor nem kell meleg vízzel feloldani a zselatint. Amennyiben már kihűlt, 2 ek. jó meleg vízben elkeverem és úgy adom a többi hozzávalóval a kókuszhoz. Ez fontos, mert a hideggel nem lép reakcióba és nem fogja össze az anyagot.
Néhány órát vagy akár egy éjszakát is pihentetem a hűtőben és már formázható is. (Egyszerű golyókat is készíthetünk, magvakkal a közepükön, kakaóba/fahéjba, csokiba, dióba forgatva.)

A darázs fészek titka, hogy a forma belsejét ( a kis lépcsőket benne) megszórom kókusz reszelékkel, majd belenyomkodok egy adag masszát. Az ujjammal lyukat csinálok a közepébe és lekvárt vagy házi készítésű mogyoró krémet teszek bele maximum 1/2 kávés kanállal. Végül egy kis adag kilapított masszával lezárom. Óvatosan szétnyitom a formát és a talpára állítom.
Utólag még lehet rajtuk korrigálni ha szükséges.


Aki szeretné kipróbálni zsírjára darált kókusz reszelékből, annak csak annyit javasolnék, hogy ne kókusz tejszínnek hígítsa a masszát, mert eleve nagyon tömény és zsíros a kókusz. Én meleg vízzel szoktam, mert így lazább és egyben megoldom a zselatin oldódását is. :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése