2016. január 28., csütörtök

Paleo "Oatmeal" reggeli



Megtaláltam a tökéletes reggeli zabkása helyettesítőjét!!!:)))
Szintén egy amerikai oldal adta az ötletet. Át kellett alakítanom egy picikét és átszámolnom grammra, mert a cup mérést sokan nem kedvelik. Így lett Timis!

Hozzávalók: 1 főre (Fehérje: 10 g, Ch:18 g)

  • 130 g karfiol rizs  (nyersen felaprított karfiol egy darálóban/turmixban)
  • 2 dl kókusz tej (én házit használtam, de cocomas+víz is tökéletes vagy egyéb más magtej)
  • csipet só
  • 1 teás kanál fahéj
  • 3 db aprított datolya (20 g) vagy 1/2 banán villával összenyomkodva (elhagyható ha csökkenteni akarjuk a szénhidrát tartalmát )
  • késhegynyi őrölt vanília (lehet 1/2 kk. xillites vanillin is)
  • 1 tojás

A tojás kivételével mindent egy lábasba teszek és 8-10 perc alatt megfőzöm. A tojást egy pici tálban villával felverem, mintha rántottát készítenék. A megfőtt kásámat lehúzom a tűzről és alaposan belekeverem a felvert tojást . Kis lángon visszateszem és folyamatos kevergetés mellett hagyom besűrűsödni. Azért nem jó a nagy hő, mert rántottás lesz. Ízlésem szerint még fűszerezem ha szükséges.
Én nem használok külön édesítőt, mert mint már néhányszor említettem, szeretem a datolya karamelles édességét, és nekem ez pont elég.
Amikor már kellően sűrű, tálkába öntöm és kedvem szerinti feltétekkel ízesítem.


Most 1 tk.goji bogyó, 2 szem mandula és kesu dió, 1 ek. natúr kókusz chips.

Aki szereti tehet bele friss gyümölcsöt vagy 1 kanál cukor mentes lekvárt, kedv szerinti magvakat, őrleményeket, fűszereket. Elő a fantáziával! :)

Elképesztően laktató reggelire, ezért néha ebédre is elkészítem. Garantáltan nem leszek éhes 5-6 órán keresztül. :)
Legközelebb egy sós változattal érkezem!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése