2015. december 26., szombat

Error a rendszerben!

Többen írtatok most nekem, hogy a beigli és a mézes kalács receptek csak most kerültek ki a blogra. Nem tudom mi történt, talán év végére a rendszer is elfáradt. :( :)
Sajnálom ha emiatt lemaradtatok ezek sütéséről, de remélem a többi blogger társamnál találtatok jó receptet. Jövőre is érvényes lesz még! :)

Én Húsvétra is meg szoktam sütni!

Aki szeretné mégis kipróbálni, de nem akarja már a hagyományos ízeket, azoknak adok néhány tippet.
A beiglit lehet tölteni datolyával, fügével, aszalt szilvával vagy aszalt barackkal, jó sűrű lekvárral, csoki masszával, mogyoró krémmel... Szilveszterre egy kis különlegességnek. :)

A datolyáshoz, fügéshez, aszalványokhoz egyszerűen beáztatom őket vízbe és amikor már puhultak picit, leöntöm a vizet és leturmixolom. Az áztató lé lehet frissen facsart narancs vagy mandarin. Amikor leszűröm, még félreteszem a levét, mert ha nagyon sűrű, azzal hígítom. Aki szeretné fel is főzheti, hogy gyorsabban puhuljon. Az aszalt szilvát általában nem kell áztatni!

A csoki masszát nagyon egyszerűen szoktam megoldani. Paleo csokit olvasztok össze kókusz tejszínnel és azzal kenem meg a tésztát. Arányok kb. 4:1-csoki:tejszín. Én ebbe szoktam török mogyoró lisztet keverni ha mogyorósat szeretnék.:)

A mézeskalácsot pedig úgy is lehet variálni, hogy töltött puszedliket készítetek a tésztából. A tésztához érdemes picit több vaníliát adni. Kerek kiszúróval szaggatom ki őket és nagyon sűrű szilva lekvárt teszek a karika közepére. Egy másik karikát ráhelyezek és az ujjaimmal finoman lenyomkodom a széleket. Nagyon finom dagis kis puszedlik lesznek.:) A sütési idő nem változik, maximum 1-2 perccel lehet hosszabb. Amikor már nem meleg, vaníliás por eritritbe forgatom és kész. 

Próbáljátok ki, nem bánjátok meg!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése