2015. november 4., szerda

Sült "sajt" torta házi lekvárral


Áfonyás sajt torta
Körtés-mandulás sajt torta

Gondolom már senkit sem lep meg a tök félék iránti rajongásom. A patiszon, a hagyományos tök és a cukkini a leguniverzálisabb zöldségek a világon.Ezt a receptet troll anyunál láttam még a nyáron, és azonnal ki kellett próbálnom. A nagyszüleim kertjéből rengeteg patiszont hoztam, így abból készítettem. Most már sajnos nincs , ezért marad a cukkini. Ebből a receptből gondoltam át és született meg  a paleo sütőtök pite is. Szeretem ha egy jó recept megihlet és picit Timisítve is finomra sikerül.
Most lássuk a nyári alkotást!
Áfonyás sajt torta

Körtés-mandulás sajt torta


Hozzávalók: 20 cm-s torta formához

Tészta:
  • 50 g kókusz liszt 
  • 50 g földi mandula őrlemény
  • 1 ek. kakaó
  • 1 ek. eritrit (elég ennyi, mert a földimandula édes)
  • 80 g lágy kókusz zsír
  • 0.5-1 dl víz
Összegyúrom a hozzávalókat, majd sütőpapírral bélelt, kapcsos tortaformába nyomkodom. Hagyom pihenni a hűtőben, amíg elkészítem a tökös krémet.:)

Krém:
  • 3 egész tojás (ha XL-es , akkor elég 2 db)
  • 2 tojás sárgája
  • 150 g por eritrit
  • 500 g patiszon, tök vagy cukkini
  • 150 g kókusz tejszín
  • csipet vanília, csipet só
  • 1 lime leve és 2 csepp lime olaj
  • 3 nagy ek. nyílgyökér liszt


 A tökfélét meghámozom és feldarabolva, fedő alatt, kevés vízzel puhára párolom. Leturmixolom és hagyom kihűlni.Hozzáadom a többi összetevőt és krémesre turmixolom, majd feltöltöm a krémmel a torta formát. Tepsibe teszem, hogy ne a sütőbe csepegjen az alja. Előmelegített légkeveréses sütőben 165 fokon 45-50 percig sütöm. Ha nagyon barnulna a teteje, lazán rádobok a tetejére egy alufólia darabot de semmiképpen sem nyomkodom rá. Akinek nincs légkeverése, 175-180 fokon 60-65 percig süsse. Mindig csinálok tű próbát, hiszen ahány sütő, annyi tudás.:)  Jól lehűtve szeletelem és tetszés szerint megkenem házi lekvárral. Én áfonyát és körtét választottam. A legkrémesebb torta a világon, imádom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése