2015. október 13., kedd

IV. Napi menü


Még találtam a piacon termelői jó, érett paradicsomot, ami igazán finom volt a reggelihez. Azthiszem ezzel vége is a paradicsom fogyasztásomnak júliusig, amíg újra terem itthon. Sebaj, annyi finom idény zöldség létezik.:)

Toast háromszögek
Még találtam a piacon termelői jó, érett paradicsomot, ami igazán finom volt a reggelihez. Azthiszem ezzel vége is a paradicsom fogyasztásomnak júliusig, amíg újra terem itthon. Sebaj, annyi finom idény zöldség létezik.:)
Reggeli: Cukkinis toast szendvicsek
  • 60 g víz
  • 20 g szezám liszt
  • 15 g kókusz liszt
  • 5 g útifűmaghéj liszt
  • csipet só, késhegynyi szódabikarbóna+1 kk. ecet
  • 3 tk. olvadt kókusz zsír+ a sütő kikenéséhez
  • tölteléknek vékony szelet cukkinik, sonka. (aki eszik sajtot, tehet bele azt is)
Minden hozzávalót alaposan összeturmixoltam. A sütőt bekapcsoltam, kikentem zsírral, majd egy evőkanálnyi adagot tettem a háromszögekbe. Ráültettem a sonkát és 2-3 karika cukkinit, majd még egy kanál masszát kentem rá. Ezután ráborítottam a sütő tetejét és hagytam 5 percig sülni. Az idő nem szent írás, mert nagyon különbözőek a szendvics sütők. Amikor már könnyen ki tudom nyitni, és elválik a falától, akkor kész.:) 

Tízórai:  4 db apró retek +4 szem házilag áztatott és pirított dió. Talán furcsának tűnik de érdemes együtt kipróbálni.

Ebéd: Zsályás sült lapocka párolt patiszonnal


Nagyon egyszerű a hús elkészítése. 1 kiló lapockát felszeleteltem, sóztam, borsoztam és hagymakarikákra fektetve tepsibe raktam. Én mangalica zsírt használtam, de lehet kókusz zsír, olíva olaj is. A kertben szedett nagy marék friss zsályát összetépkedve rádobtam és alufólia alatt légkeveréssel 1 óra alatt megsütöttem. Amikor már puha a hús, leveszem a fóliát és a saját levével meglocsolva picit megpirítom a tetejét. 
A patiszont meghámoztam, feldaraboltam, lesóztam és őrölt köménnyel megszórtam. 
Idő spórolás miatt én a hús félidejében betettem  mellé a sütőbe, így nagyjából egyszerre lettek készen.
Imádom a tökféléket köménnyel, mert a semleges ízt, igazán különlegessé varázsolja. Nem utolsó sorban pedig segíti az emésztést.

Uzsonna: 2 db levendulás citromos keksz (korábbi bejegyzésben megtaláljátok a receptet.)


Vacsora: 2 tojásból gombás rántotta rengeteg friss bazsalikommal. A tegnapi pirított gombából félretettem picikét, és azt kevertem ma a tojásokhoz.
Fincsi volt!:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése