2015. augusztus 21., péntek

Húsgolyók újra gondolva


Egy kerti partira érkezve szinte mindig éhes az ember, és bizony a frissen sültekre mindig várni kell. A leleményes vendég nem csak sütit  visz ajándékba, hanem  előételt is. Garantált a siker!

Hozzávalók: kb.35 golyóhoz
  • 1/2 kg darált hús (én most pulykát használtam)
  • 1 tojás
  • 1 közepes fej vöröshagyma vagy 1 csokor újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk. só
  • 1/2 kk. fehér bors
  • 1 ek. piros paprika
  • bármilyen fűszer ízlés szerint (én most csak az alap fűszereket használtam)
A hagymákat apróra vágom és a husival, majd a többi hozzávalóval összekeverem. Én mindig kézzel dolgozom, így jobban mindenből jut minden hova. Ketté veszem a masszát és pihentetem a hűtőben, amíg a zöldségeket és a gyümölcsöket előkészítem.
  • 1 cukkini
  • 1 padlizsán
  • 1 alma
  • 1 körte
Mindent ujjnyi vastag karikákra vágok és alma csumázóval kiszúrom a közepüket , majd szépen egymás mellé fektetem őket egy nagy tepsibe. A zöldségeket picit megsózom.A gyümölcsök magjait eldobom, a zöldségek belsejét apróra vágom és az egyik adag husihoz keverem. Ha nagyon picik a lyukak, késsel még vágok rajtuk. Az így keletkezett alma, körte darabokat is beleaprítom a húsba. A zöldséges, gyümölcsös husiból vizes kézzel akkora húsgolyókat formázok, amekkorák a lyukakban elférnek. A tepsiben várakozó "karikák" belsejébe ültetem őket.
A másik adag húsból is hasonló méretű golyókat formázok és simán lerakom a tepsibe a többiek mellé. Nekem egy sütő lemezen elfértek. Lefújom olajjal vagy megkenem olvasztott kókusz zsírral, esetleg mangalica zsírral és 230 fokon sütöm 10 percig légkeveréssel , majd 15 percig alsó-felső sütéssel. Vagy egyszerűen 230 fok/közepes lángon  30 perc.
Akinek belefér reszelhet a tetejére kevéske laktózmentes sajtot vagy parmezánt.
Hidegen és  melegen is nagyon finom. Hidegtálként egy bulira vagy salátával főételként, délutáni nasiként egyaránt sikert arat.:)
Azt imádom benne, hogy minden falat más ízélményt ad.:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése