2015. június 1., hétfő

Spárga és hal variációk



Tombol a spárga szezon és nem bírom ki, hogy ne ezt egyem minden másnap. Íme néhány ötlet.

Pirított spárga snidlinges húspogácsával.



A húspogácsa nagyon egyszerű, hiszen a hozzávalókat csak jól összegyúrom a kezemmel és lapos gombócok formájában kevés kókusz zsíron vagy olíva olajon mindkét oldalát ropogósra sütöm. Vizes kézzel nagyon könnyű formázni.Amikor kész, a darabolt spárgát rádobom  a húsos zsiradékra, picit megsózom és jól megpirítom. Én ecetes lila káposztát tálaltam mellé.
  • 1/2 kg darált hús (én pulykából készítettem) Aki vegetáriánus halból is készítheti.
  • 1 tojás
  • 1 marék snidling vagy újhagyma zöld szára apróra vágva
  • só, bors, fokhagyma ízlés szerint és a csipet szerecsen dió. 

Baconbe tekert zöld spárga és grillezett Pangasius
 A csokor spárga köré tekeredik egy vékony szelet bacon, amit kevés zsiradékon minden oldalán megsütök. Mire körbe sül a bacon, a spárga is megpuhul. Én nem sózom mert a szalonna elég sós. Amikor kész kiszedem és ebben a finom szaftban hirtelen kisütöm a halacskát, amire csak csipet sót, friss citrom levet és őrölt gyömbért szórok. Szerencsére a hal is olyan gyorsan elkészül mint a zöldség. Ha túl száraz, dijoni mustárba mártogatom.Hmmmm :)

Egyszerű párolt spárga grill fűszeres Pasgasiussal 


A feldarabolt spárgát fedő alatt megpárolom egy csipet sóval és balzsamecettel, majd mellé teszem a halat, megszórom só mentes grill fűszerkeverékkel. Én sózom saját magam Himalája sóval.:) Puhára párolom, így jól összeérnek az ízek. Lila olajbogyóval, friss bazsalikommal és tonhallal töltött pepperonival tálalom..Imádom!

Grillfűszeres-halas vegyes saláta
A előző ebédből ha marad kész hal, vacsorára tökéletes mindenféle zöldségekkel összevágva. Én most fodros salátát, uborkát, paradicsomot, olajbogyót daraboltam fel, majd fehér balzsamecettel és lenmag olajjal megöntöztem. Apró változtatásokkal mindig más ízekkel boldogíthatjuk magunkat és a családot.
Kreatív jó étvágyat!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése