2015. május 30., szombat

Quiche Lorraine spárgával


Tegnap a férjem nagyon jó ötletet adott, amikor quiche-t kért ma ebédre. Neki hagyományosan készült.Még sosem csináltam paleolit változatban így ez most az első próbám, és mondhatom nagyon elégedett vagyok az eredménnyel.:) Ez a mennyiség egy kisebb formába elegendő. Ha nagy kerek pite formában készítitek, duplázzátok az adagot. Nekem elég volt a pici is.


Hozzávalók a tésztához:
  •  50 g puha kókuszzsír
  • 1 tojás
  • 45 g nyílgyökér liszt
  • 45 g mandula liszt
  • csipet só
  • 6 ek. víz
Kézzel mindent jól összegyúrtam és a kész tésztát betettem szunnyadni a hűtőbe, amíg a tölteléket elkészítettem. Kb. 20 percre..

Hozzávalók a krémhez:
:
  • 1 dl kókusz tejszín
  • 1 tojás
  • só,bors,szerecsendió ízlés szerint
  • 50 g felkockázott bacon vagy tarja
  • 1/2 fej vöröshagyma csíkokra szeletelve és/vagy 2-3 szál újhagyma felkarikázva
  • 10 szál párolt spárga (bármilyen zöldséggel variálható), nekem ez volt hűtőmben az előző napi ebédből maradt.
 A bacont serpenyőben lepirítottam és amikor már kiengedte a zsírját, rádobtam a hagymákat. Én mindkét hagymát egyszerre használtam, mert imádom az újhagyma zöld szárát. A tejszínt a tojással és a fűszerekkel kézi habverővel habosra kevertem. A pite tésztát kizsírozott formába nyomkodtam úgy hogy 1-2 centis pereme legyen. Rászórtam a hagymás bacont és a spárgát majd jól nyakon öntöttem a tejszínes keverékkel. 200 fokon 40 perc után már egyáltalán nem ragadt a villára, amikor beleszúrtam.
Maradéktalanul kivehető a formából és nagyon eteti magát.
Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése