2015. június 9., kedd

Prágai sonkák répa tekercs


Nyáron dúskálunk a friss zöldségekben és igaz, hogy legjobb nyersen fogyasztani őket, néha mégis megkívánom a sütve-főzve is. Picit untam, hogy mindent baconbe tekerünk, ezért most a prágai sonka mellett döntöttem.

Hozzávalók 2 személyre:
  • 6 db nagy sárga répa (mindenképpen az idei)
  • 6 nagy szelet prágai sonka(lehet egyéb nagy méretű is)
  • Himalája só,bors
  • szárított, só és adalék mentes grill fűszer (bazsalikom,koriander,rozmaring,kakukkfű,fokhagyma..)
  • kókusz zsír
Az új répákat csak akkor hámozom meg ha nagyon foltos vagy barna kívül de frissen ez szinte lehetetlen. Zöldségmosó kefével (puha körömkefe is megteszi, amit erre a célra nevezünk ki) megtisztítom és olyan puhára párolom kevés sóval, ahogyan én szeretem. Én a félig roppanósat kedvelem, de ez ízlés dolga. Picit hagyom hűlni, majd megkenem puha kókusz zsírral, bedörzsölöm őket a fűszerekkel és jól körbe bugyolálom a 1-1 szelet sonkával. Serpenyőben 1-2 ek. kókusz zsíron megpirítom minden oldalát.
Egyszerű salátát készítettem mellé. Jégsaláta, rengeteg friss bazsalikom, citromlé, tökmag olaj, uborka,retek.
Akinek így túl száraz, készíthet hozzá házi majonézt, vagy egyéb paleó mártogatóst.
A nyári nagy melegben igazán könnyű kis ebéd.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése