2015. június 16., kedd

Céklás brownie muffin

Az új, zsenge cékla megihletett és elkészítettem a saját brownie-mat. Sokféle receptet olvastam és egyet ki is próbáltam régebben de valahogy nekem nem volt az igazi. Minden receptbe főtt céklát írtak és ettől nekem túl szaftos lett. Én a répa tortám után szabadon ,merész voltam és kipróbáltam úgy, hogy nyersen tettem a süti masszába. Naaaa így lett tökéletes!:)
 Hozzávalók 12 db-hoz:
  • 450g nyers cékla reszelve
  • 3 tojás
  • 90 g puha kókusz zsír
  • 90 g liszt (én 50 gesztenye és 40 házi kókusz lisztet használtam)
  • 60 g darált dió
  • 3 ek. kakópor
  • 9 csapott ek. eritrit
  • 1 kk. vanília őrlemény
  • 1 kk.őrölt fahéj
  • 1 kk.szódabikarbóna + 1 tk.citromlé
  • csipet só
A céklát nagy lyukú reszelőn lereszeltem és félretettem. A tojásokat az eritrittel és a fűszerekkel habosra kevertem majd hozzáadtam a többi hozzávalót és végül a céklát. A gesztenye lisztet és a kakaót érdemes szitálni, mert könnyen csomósodik. Muffin formákba öntöttem és 180 fokon 40 perc alatt készre sütöttem.
Úgy találtam ki az arányokat, hogy könnyen osztható legyen. Először én is csak a harmadát készítettem , 4db-ot, mert hiszen ki tudta milyen lesz majd.
Nem állítom, hogy olyan ,mint az eredeti brownie, mert nem . Természetes módon érezni a céklát benne, de aki szereti ezt a markáns zöldséget, imádni fogja, hogy ebben a sütiben éppen köszön csak vissza köszön.
Én olvasztottam a tetejére picike xillites csokit és ráültettem 2 dió szemet, mert így mutatósabb.
2 db pont elég reggelire a kávé mellé. Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése