2019. május 15., szerda

Kókuszos-chia magos ropogós keksz




Nem titok, hogy imádom a chia magot, mert ropogós és nagyon egészséges. Tökéletes alapanyaga bármilyen keksznek. Korábban írtam már chia magos csokis kekszről, de ez most valami új, valami más. :)
Tovább tökéletesítettem, azon a vonalon haladva, hogy minél szénhidrát szegényebb legyen, vagyis minél jobban beilleszthető legyen a paleo-ketogén életmódomba.
Jelentem sikerült. :)
Szuper alacsony CH-s kekszeket alkottam, és ezt most megosztom veletek.

Hozzávalók: 22 darabhoz
1 db: 1 g fehérje, 5.3 g zsír, 0.5 g szénhidrát
  • 1 tojás
  • 25 g puha kókuszzsír
  • 80 g kókusz reszelék
  • 20 g chia mag 
  • 40 g eritrit
  • csipet só
  • csipet vanília
  • ízlés szerint citrom/narancs olaj



Ha bármilyen oknál fogva nem ehet valaki chia magot, vagy egyszerűen csak nincs otthon, pótolható kókusz reszelékkel. Vagyis összesen 100 g kókusz reszelék.
Semmi fondorlat, csak az egyszerűség. Minden hozzávalót egyszerűen összekeverek. A keverék állaga a kókuszzsír és a tojás hőmérsékletétől függ majd. Picit ragacsos lesz de vizes kézzel vagy kiskanállal könnyebben formázható. Nyáron, amikor a kókuszzsír nem csak folyékony de szinte meleg, mindig beteszem a masszát a hűtőbe 20 percre, mielőtt megformázom.
Szeretem a gyorsaságot, ezért van egy trükköm az időhatékony keksz formázásra. :)
Kiskanállal 20-22 pici halmot rakok le e tepsibe egymástól azonos távolságra. Ez a távolság mindenkinél más lesz, hiszen minden tepsi más méretű. 
A kiskanalat bevizezem és a domború felével korongokat lapítok a kis kupacokból. Mindig vizes kézzel dolgozom, mert ezeket a masszákat úgy könnyebb formázni.
Növekedni nem fog, mert nem tettem bele szódabikarbónát. Minél laposabb, annál ropogósabb lesz.
160 fokon 15 perc alatt megsütöm. Hagyom teljesen kihűlni, mert melegen még puha. 
Szuper ropogós kekszecske. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése