2016. július 29., péntek

Füge jégkrém kollagénnel


A füge olyan különlegesség számomra, amire érdemes várni egy évet. Az év többi részében csak szárítva kapható és az meg sem közelíti friss ízét. Tulajdonképpen még csak nem is hasonlít rá. Legutóbbi ügés fbejegyzésemben említettem már, hogy milyen szerencsés vagyok, mert a kertünkben van egy hatalmas füge fa, amiről sikerül évről évre több kiló friss gyümölcsöt szüretelni. Ilyenkor én is megengedőbb vagyok magammal és több gyümit eszem, mint általában.
Talán meglepő, hogy a jégkrém színe zöldes, amikor a gyümölcs kívül gyönyörű lilás. Valóban a belseje dominál turmixolás után, de az ízén semmit sem változtat.
Csavartam egy picit rajta és még kollagént is csempésztem bele. Finomat a hasznossal.:)

Hozzávalók: kb.6 jégkrém
  • 2 dl kókusz tejszín
  • 2 dl víz
  • 50 g zselatin
  • 1/2 kk vanília

A négy hozzávalót összemelegítem, amíg a zselatin elolvad. Ketté öntöm és a feléhez turmixolok kb.150 g friss fügét. 
Egy műanyag tálba öntöm a fügés masszát és beteszem a fagyóba 20 percre. Amikor kiveszem, már picit szilárdult, ekkor ráöntöm a tejszínes keveréket és egy pálcikával márvány mintásra keverem. 
Ha pálcikás jégkrémnek szeretném, ugyan így csinálom. 
A dobozos variációt tálalás előtt kiteszem a konyha pultra, olvadni picikét.
Íme egy újabb bizonyíték arra, hogy nincs szükség agyon édesítésre, hiszen a természet megoldotta helyettünk. 
Kívánom mindenkinek, hogy legyen kedve kipróbálni a "cukor elvonót" és felfedezni a természetes ízek, édességek adta élményt. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése