2016. július 19., kedd

Áfonyás kollagén kocka

Néhány hete készítettem egy meggyes-zselés kockát, amit azóta már többféle gyümölccsel is elkészítettem.
Ezt az áfonyás szépséget sikerült lefotóznom mielőtt elfogyott.
Igazán különleges, ahogy az áfonya szemeket ketté vágtam. Ritkán csinálunk ilyet, ezért is olyan érdekes.
Az ízét már mondanom se kell, hogy hmmmm.:)

Hozzávalók:
  • 4 dl meleg víz
  • 5 ek. zselatin(50 g)
  • 6 ek. zsírjára darált kókusz reszelék (60 g)
  • 1/ kk vanília
  • 2 ek. eritrit vagy 1 ek. méz
  • 1 marék friss áfonya
A meleg vízben feloldom a zselatint,majd belekeverem a vaníliát és az édesítést. Elfelezem a folyadékot. A tálban maradt 2 decihez keverem a darált kókusz reszeléket  és fóliával bélelt, szögletes tálba öntöm. Bedobom a fagyóba, hogy gyorsan megdermedjen, de ne legyen jégkocka!
Amikor már annyira szilárd, hogy nem tudom benyomni az ujjammal, akkor elterítem rajta a friss áfonyát és leöntöm az átlátszó folyadékommal. Hűtőbe teszem és hagyom megszilárdulni.
Én most türelmetlen voltam és a közepe még nem volt jó, amikor ráöntöttem a második réteget. Vicces lett, olyan mintha direkt márványosra terveztem volna. A képeken látszik, hogy néhol helyet cserélt a két réteg, de így is szép. Egyszóval ne ijedjetek meg ha ilyesmi történik. Az ízén és a kollagén hatásán nem változtat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése