2016. március 12., szombat

Citromos waffel

Isteni ötletet adott egy amerikai oldal (sugarfreemom.com). Hogy miért hívja waffel-nek a kekszeket , nem sikerült megfejtenem, de maradok most én is ennél a becézésnél. :)
Mindent imádok, ami kekszes és ha még citromos is, akkor aztán végem van. :) Ráadásul a szerintem leglegleg paleo lisztből készül, a kókusz lisztből. 

Az elkészítési mód varázsolt el, mert így azok is bátran neki foghatnak, akiknek nincs otthon kiszúró formájuk. Egyszerű és nagyszerű az ötlet.



Hozzávalók: 18-20 korong
  • 2 tojás sárgája
  • 60 g kókusz liszt
  • 30 g eritrit por
  • 90 g puha kókusz zsír
  • csipet só
  • csipet vanília
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+ 1 tk.citromlé
A hozzávalókat jól összegyúrom és egy fóliára kanalazom. Szorosan becsomagolom úgy, hogy egy hengert formázok belőle. Kb. 30 percre hűtőbe teszem és hagyom megszilárdulni. 
Amikor már kopogósra szilárdult, kicsomagolom és egy éles késsel felszeletelem.
Sütőpapírra fektetem a karikákat és 180 fokon 10-12 perc alatt megsütöm. Hűlés után éri el a tökéletes állagot. Finom porhanyós kekszek lesznek. :)
Legutóbb banán krémet készítettem hozzá. 
Egy puha banánt, kevés fahéjjal és 1 ek. tejszínnel összeturmixoltam  és ebbe a finom krémbe mártogattam. Krém nélkül is finom egy jó tea vagy kávé mellé. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése