2016. január 24., vasárnap

Sült pulyka szárny cole slaw salátával

Szuper ötletet kaptam a sógornőmtől. Az ő családjukban hagyományos fogásnak számít a sült pulyka szárny bacon-be tekerve. Bevallom én még sosem próbáltam sütőben megsütni, de annyira megtetszett az ötlet, hogy szinte kötelező volt kipróbálnom.
Nem ismerem a pontos receptet, így most a saját ízvilágom szerint készítettem. A cole slaw salátát pedig imádom, és igazán össze illőnek gondolom őket. :)

Hozzávalók: 4 személyre
  • 1 nagy pulyka szárny
  • 8 szelet bacon
  • 1 nagy vagy 2 közepes  fej vörös hagyma
  • 12 db közepes csiperke gomba
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 2-3 ek. kacsa vagy liba zsír
  • só, bors, őrölt kömény

A zsiradékkal kikenem a hőálló üvegtálat és a karikákra vágott vöröshagymákat, fokhagymát  ráfektetem. A pulykát alaposan megmosom és amennyire csak lehet elválasztom a bőrt a szárny tövéről. Ez csak a fűszerezés hatékonysága miatt fontos. Egy evőkanál zsírban elkeverem az ízlés szerinti a fűszereket és jó alaposan bedörzsölöm vele a húst, úgy, hogy a bőr alá is kerüljön. Tiszta zsír lesz mindkét kezem de nem baj, én szeretem masszírozni az ételeket. :)
A befűszerezett szárnyat becsomagolom a bacon szeletekbe, ráteszem a hagyma kupacra.Fél deci vizet öntök alá és alufólia alatt 240 fokon, légkeveréssel kb. 1-1,5 óra alatt megsütöm. Amikor már puha, a félbevágott gombákat mellé ültetem  és a hús alatti finom szafttal meglocsolom őket. A húst is megfürdetem a szaftban, hogy ne száradjon ki. További fél órát sütöm de már csak alsó-felső sütéssel 200 fokon. Ez idő alatt megpuhul a gomba és a bacon is szép piros lesz.

Cole slaw saláta:
  • 1/2 fej fehér káposzta (kisebb fejnek a fele)
  • 2 szál répa 
  • 2 szál újhagyma
  • friss petrezselyem
  • paleolit majonéz
A zöldségeket aprítóban feldarabolom, belekeverem a majonézembe és kész. Amíg elkészül a hús, van egy kis ideje összeérni az ízeknek.

Házi majonézem, ahogy én szeretem:
  • 2 tojás sárgája
  • 1,5 dl paleolaj (aki szereti csinálhatja olivával is, így markánsabb az íze)
  • 1 ek. dijoni mustár
  • frissen facsart citromlé ízlés szerint
  • 1 tk. eritrit/xillit, ízlés szerint :)
  • só, fehér bors ízlés szerint
  • 1-2 ek. sűrű kókusz tejszín vagy totu krém 

 A tojások sárgáját a mustárral kikeverem és folyamatos keverés mellet lassan hozzácsurgatom az olajat. Ez nagyon fontos, hogy szép egyenletes és sima majonézt kapjak. Beízesítem a fűszerekkel és végül belekeverem a tejszínt. Én tejszínnel jobban szeretem, mert a kókusz édessége igazán különlegessé teszi.

A nem paleós vendégeinknek rizst is készítettem köretnek, de nekem elég volt a gomba és a saláta is.
Remélem sokan kipróbáljátok, mert ilyen finom, omlós, szaftos husit már régen ettem.
Jó étvágyat hozzá! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése