2015. szeptember 13., vasárnap

Kapros-"túrós" édes muffin

 
Aki nem hiszi, járjon utána és próbálja ki ezt a semmihez sem hasonlítható különlegességet. Tulajdonképpen dehogynem hasonlít, hiszem megtévesztésig olyan, mint az eredeti, de bizony azt kevesen ismerik úgy, ahogyan én. A nagyszüleimnél (Hajdú-Bihar megye) létezik egy kapros-túrós lepény, ami már az édessége miatt is furcsa sokak számára, és amikor elmondom, hogy ott rengeteg fahéjjal készítik, mindenkinek leesik az álla.:) Jaj, majd elfelejtettem, a paleolit változat hírből sem ismeri a túrót, mégis olyan.:)

Hozzávalók: 12 db muffinhoz
500 g patiszon/ tök/ cukkini (én már készítettem mindháromból)
4 tojás
 60 g kókusz liszt (gyári, mert a házival nekem egyszer száraz lett)
20 g nyílgyökér liszt
60-70 g por eritrit (nekem 60 grammal is elég édes)
80 g kókusz zsír
1 tk. szódabikarbóna+ 1 tk. citromlé/ 1 kk. citromsav
1 csipet vanília
csipet só
fél marék mazsola 
őrölt fahéj a szóráshoz


1 nagy csokor friss kapor vagy 2 ek. szárított (természetesen frissel intenzívebb lesz )   Akármelyik tökfélét választom is, mindenképpen meghámozom. Aprítóban felaprítom vagy lereszelem nagy lyukú reszelőn. A tojásokat ketté választom és a sárgákat habosra keverem az eritrittel majd hozzáadom a fehérje kivételével a többi hozzávalót. Én ezt az egészet a Thermomixben készítem , mert nem csak aprít, hanem kever, habot ver... és így sokkal gyorsabb.:) A fehérjét a csipet sóval kemény habbá verem és óvatosan beleforgatom a tökös masszába. Szilikon muffin formákba adagolom és jó alaposan megszórom fahéjjal, majd 200 fokon 40 perc alatt készre sütöm.  Egészben is süthető, ez már csak választás kérdése. Illatos,lágy, szaftos és kimondhatatlanul finom.:) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése