2015. július 8., szerda

Mini pizza cukkini "tésztából"


 Ma olyan ebédhez támadt kedvem, amit szinte minden ember szeret hidegen és melegen is.  Ez pedig nem más, mint a pizza. Picit rendhagyó a „tésztája” de a paleolit kedvelői ezt már megszokhatták. Gyors, végtelenül egyszerű és nem utolsó sorban észbontóan finom. Ebből a mennyiségből nekem 20 db mini korongom lett.


Hozzávalók a tésztához:
  • ·         1 db 6-8 cm átmérőjű pogácsa szaggató (lehet nagyobb is)
  • ·         300 g nyers cukkini
  • ·         3 tojás
  • ·         1 gerezd fokhagyma
  • ·         só, bors, oreganó ízlés szerint
  • ·         30 g zsírtalanított kókusz liszt
  • ·         10 g tápióka keményítő

A cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszelem és egy nagy tálba teszem. Ráütöm a tojásokat, beleszórom a fűszereket és a zúzott fokhagymát .Végül beleszórom a liszteket és kézzel összedolgozom. Addig hagyom pihenni, amíg elkészítem a szószt és összevágom a feltéteket.


Paradicsom szósz:
  • ·         10 ek. valódi paradicsom szósz vagy hámozott paradicsom leturmixolva
  • ·         1 gerezd fokhagyma vagy ½ kk. szárított fokhagyma őrlemény
  • ·         ½ kk. só
  • ·         ½ kk. eritrit
  • ·         ½ kk. szárított bazsalikom
  • ·         csipet bors

Egyszerűen összekeverem.:) Érdemes megkóstolni, hiszen mindenki másképpen szereti. Ha lehetőség van rá én előre elkészítem és hagyom a hűtőben összeérni .
A feltét nálam mindig hagymával kezdődik, aztán sonka vagy tonhal, zöldségek és ennek tényleg csak az ízlésünk szab határt. Legjobb választás a tetejére parmezán de ha valaki laktóz mentes sajttal  szokott néha csalni (bevallom évente 3-4x én is ), azt is nyugodtan lehet. Természetesen hagyományos sajttal is készíthetik azok, akik ugyan nem paleósok de nyitottak az újdonságokra.

Összeállítás:
A sütő papiros tepsin formázom meg a korongokat, mégpedig úgy, hogy a pogácsa szaggatót leteszem a tepsi sarkába, beleteszek 1 evőkanálnyi cukkinis masszát és szépen ujjal lenyomkodom. Ez természetesen lehet 2 evőkanál is, ki milyen vastag tésztát szeretne. Könnyen fel tudom emelni a szaggatót úgy, hogy tészta korong ott maradjon. Így haladok sorban, amíg el nem fogy a tésztám. Nekem van itthon szögletes süti kiszúróm is, néha azzal készítek szögletes falatkákat, de lehet ovális vagy más forma is. 180 fokon 10 percig elősütöm légkeverés nélkül alsó, felső sütéssel.

Kiveszem a sütőből, mindegyiket megkenem a paradicsomos szósszal és megrakom a feltétekkel. Én most aprított újhagyma szárat használtam, valódi comb sonkát,  csíkokra vágott kápiát, paradicsom karikát és a felére parmezánt, a másik felére egy csipet laktóz mentes sajtot.
Visszadugom a sütőbe további 10 percre. Ha elég nagy a korong  tojást is üthetünk a tetejére, de akkor érdemes a feltéteket úgy kirakni, hogy pereme legyen, különben lefolyik a tojás. Aki szereti az utolsó pár percre rákapcsolhatja grillre, hogy piros legyen a teteje.
Én ma balzsamecetes , friss bazsalikomos jégsalátával ettem. Hmmmmm, jól esett! 

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése