2016. november 21., hétfő

Almás kosárka

Korábban már készítettem mindenféle almás sütiket de most valami egészem mással készültem. Tudjátok, szeretem a magliszt és keményítő mentes sütést, így ez  a finomság is ennek a jegyében készült.


Hozzávalók a tésztához: 6 darabhoz
  • 2 tojás
  • 1 dl víz
  • 50 g bambuszrost liszt
  • 1 tk. útífűmaghéj liszt
  • 2 tk. konjak liszt
  • 30 g olvasztott kókusz zsír
  • csipet só és vanília
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+ 1 tk citromlé
  • 20 g eritrit

Minden hozzávalót alaposan összegyúrok és hagyom 10-15 percet pihenni. Fontos a pihenés, hogy az útifű és a konjak liszt megszívja magát nedvességgel és elérje a nyújtható állagot. 
Amíg a tészta szunyókál, elkészítem az almás vagy egyéb gyümis tölteléket. 2-3 almát megpucolok, lereszelek nagy lyukú reszelőn és fahéjjal megdinsztelem. Nem kell agyon főzni, elég néhány perc, hogy összeessen. Én nem teszek bele külön édesítést mert az alma "ereje" nekem elég.:), de ez szabadon választott. Hagyom kihűlni.
Nyújtáshoz is bambuszrost lisztet használok. Néhány mozdulattal hosszúkás rudat sodrok belőle, és 6 egyforma darabra vágom. Nekem így könnyebb szemmértékkel osztani.:)
 Minden darabból gombócot formázok és szilikonos sodró fával kinyújtom. Fontos, hogy picit nagyobb kört készítsek, mint a fém kosárka felső pereme, hogy lelógjon, amikor ráteszem.
A kosárkákat kizsírozom és mindegyikre teszek egy kört. A lelógó széleket nagyon egyszerű eltávolítani. A sodrófát átgurítom rajta , így egyenletesen levágja róla.
A maradékot kinyújtom és kedvem szerinti kiszúróval díszeket készítek a tetejére.
Megpakolom a kosarakat az almával és már dobom  is sütőbe. 200 fokon 20 perc alatt megsütöm.  Aki szeretné, hogy pirultabb látszata legyen, kenjen a tésztára (már amennyi látszik belőle) egy felvert tojást és a 20 perc után , kapcsoljon rá 1 perc légkeverést.
Hagyjuk teljesen kihűlni, mert az útifűmaghéj még dolgozik hűlés közben.
Próbáljátok ki, nem csak látványos, nagyon finom is.:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése