2016. január 10., vasárnap

Zöld-Cukkini "sajt"

Sokszor készítek paleolit "sajtokat", karfiolból, tökből és cukkiniből is. Most szándékosan nem pucoltam meg a cukkiniket, mert vidám színekre vágytam. Ráadásul a héjától nem csak szép színe de más íze is lesz, nekem a spenótra hasonlít leginkább. Talán a fokhagyma miatt. A sportolás és az idő múlása miatt is nagy rajongója vagyok a kollagén tartalmú ételeknek, és amikor nincs kedvem a pudingokhoz, akkor készítek ilyesmiket, hogy sósan is élvezhessem jótékony hatását.:) Reggelire, vacsorára vagy rohanós napokon a szendvics-ebédembe nagyon-nagyon szeretem.


Hozzávalók:
  • Kb. 500 g cukkini
  • 2 dl víz
  • 10 g só
  • csipet szerecsen dió
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 26 g kókusz zsír
  • 60 g zselatin (kollagén)

A feldarabolt cukkinit a vízben megpárolom, majd a többi hozzávalóval egyszerűen összeturmixolom. Akinek van esetleg Thermomix gépe. abban egy lépéssel megoldható mindez. :)
Fontos, hogy még meleg legyen a turmixolásnál, hogy a kókusz zsír és a zselatin feloldódjon.
Fóliával bélelt dobozba öntöm és hűtőben hagyom megszilárdulni. Ha magas, szeletelhető sajtot szeretnék, akkor magas falú dobozba teszem. Ez a mennyiség most egy 18x10 centis magas tepsiben lett ilyen.
Azért jók ezek a sajtok, mert máris egy jó válasz azoknak, akik el sem tudják képzelni, hogy paleósan mit lehet reggelizni. Én még magában is szeretem, de töpörtyűvel vagy pirított bacon-nel nekem fejedelmi reggeli.:)
 Szokás kérdése, de nem kell mindig kenyér pótlékokat enni.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése