2016. május 3., kedd

Banános rebarbara felfújt


A tonnányi lefagyasztott rebarbarából, ami a fagyasztómban lapul ismét alkottam egy gyors ebéd utáni desszertet. Szerencsére 200 és 300 grammos adagokban tettem el, így egyszerre nem szükséges óriási mennyiségeket csinálnom.
Improvizáltam és hát ez lett belőle. Gondolom nem meglepő, hogy éppen kókusztejet készítettem, és maradt egy kevés kókusz hús. Volt egy puha banán a gyümölcsös kosárban és 200 gramm kiolvasztott rebarbara.
Ebből kigondoltam valamit és jelentem Isteni lett a végeredmény.
Aki ismeri a rebarbarát, tudja, hogy savanykás, szóval ezzel érdemes számolni az elkészítésnél. Ha valaki nagyon édes szájú (akkor még nem étkezik tisztán elég ideje:)), édesítse ízlése szerinti mennyiségben.
Bocsánat a megjegyzésért, de ez tény. Aki leszoktatja magát az édesről és igyekszik tisztán étkezni, egy idő után nem fogja kívánni a klasszikus értelemben vett édességeket. Sokan kiakadnak, amikor megízlelik, hogy nekem mit jelent az "édes". :)

Hozzávalók: 4 felfújthoz
  • Kb.230 g nedves kókusz hús
  • 1 közepes banán (90g)
  • 1 tojás
  • 1 kk. gyömbéres fűszerkeverék (gyömbér,fahéj,szerecsendió, ánizs, narancshéj)
  • csipet vanília és só
  • 200 g darabolt rebarbara
  • késhegyníi szódabikarbóna+1 tk. citromlé

Nem titok, hogy a kókusz tejet én a Thermomixben készítem, mert egyetlen kancsóban főzöm és turmixolom. Szűrés után nem mosom el a Thermomix üstöt, hanem azonnal visszateszem bele a kókusz húst, és beledobálom a többi hozzávalót is. 8-as fokozaton 10 másodperc alatt tökéletesre turmixolom. Természetesen egy nagy teljesítményű turmix is megteszi. Figyeljetek arra, hogy ne legyen forró a kókusz, mert a hagyományos turmixok nem bírják a hőt.

A kész masszát 4 db felfújtas kerámia tálkába szétosztom és szintén elosztva belekanalazom a rebarbarát. Két adagra 1-1 kávéskanál mézet csurgattam mielőtt bedugtam a sütőbe. A másik kettőre nem tettem semmit és nekem úgy jobban ízlett.:)

180 fokon 25 perc alatt megsütöttem.
Felvert kókusztejszínnel  vagy hideg kokhurttal tovább bolondítható. Plusz egy kis fahéjjal. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése