2016. február 9., kedd

Mennyei csokis puffancs


Szeretem a kizárólag természetes összetevőkből készült finomságokat, ezért is imádom ezt a brownie-t. Most szilikon zsemle formában sütöttem, hogy jó nagy puffancsok legyenek. Semmi magliszt, semmi keményítő, semmi édesítő. Tudom a méz szénhidrát tartalma magasabb, mint az eritrité vagy a xillité de ez valódi, termelői méz egy kedves ismerőstől, így mégis ezt választom szívesebben. Aki fogyásban van éppen, annak fontos lehet, hogy ebből a mennyiségből 5 db nagy puffancs lett, darabja kb. 25 g CH-t tartalmaz. Ha tepsiben sütitek és szeletekre vágjátok, akkor kb. 16 szelet lesz, így 1db=kb. 8g CH.

Hozzávalók:
  • 90 g olvasztott kókusz zsír (1/2 cup)
  • 40 g kakaó (1/4 cup)
  • 3 tojás
  • 100 g méz (1/2 cup)
  • 60 g kókusz liszt (1/2 cup)
  • 1/2 kk. vanília
  • csipet só
  • 1 tk. aprított dió a tetejére

Egyszerűen összeturmixolom a hozzávalókat, tepsibe vagy formába öntöm és 180 fokon 25 perc  alatt megsütöm. Azért nem tettem bele szódabikarbónát, hogy ne púposodjon fel, mert az én formámnál a teteje az alja, szerettem volna ha egyenes marad.
Langyos, vaníliás kókusz tejjel Isteni reggeli!


Szerencsére én rajongom a kókusz lisztért, már nem is érzem olyan jellegzetesnek, mint a férjem. Ő még a legkisebb mennyiségben is kiérzi az ételekből. :)
Szerinte picit száraz, de egy kanál kókusz tejszínnel orvosolható volt számára is. 
A készítés napján láttam egy csodás fotót egy blogon, így megpróbáltam a kész csokis sütimből valami hasonlót alkotni. Holnap megmutatom nektek is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése