2015. november 2., hétfő

Sütőtök pite




Imádom a sajt torta jellegű süteményeket, mert lágy, krémes és mindenkit levesz a lábáról. Egyéb tökfélékből számtalanszor készítettem már, de csak most először mertem kipróbálni Halloween alkalmából sütőtökkel is. Nem csalódtam ebben a fantasztikus narancssárga tököcskében. Aki eddig nem kedvelte, ezután biztosan nem tud neki ellenállni.
Hozzávalók: 20 cm-s torta formához

Tészta:
  • 50 g kókusz liszt
  • 50 g kókuszreszelék
  • 1 ek. natúr kakaó 
  • 3 ek. eritrit
  • 80 g puha kókusz zsír
  • 0.5-1 dl víz
Az "tészta" hozzávalóit kézzel összegyúrom és egy sütőpapírral kibélelt kapcsos torta forma aljába nyomkodom. Én most egy kis peremet is készítettem, de nem kötelező. Amíg a krémet elkészítem, hagyom pihenni a hűtőben. 10 perc alatt megszilárdul.


Krém:
  • 3 egész tojás
  • 2 tojás sárgája
  • 120 g eritrit por (a tök édessége miatt nem kell több)
  • 500 g sült sütőtök
  • 0.5 dl víz
  • 150 g kókusz tejszín (Cocomas vagy házi)
  • 1/2 kk. vanília
  • 1 kk. mézes kalács fűszer keverék (fahéj, szegfűszeg, szegfűbors)
  • csipet só
  • 3 púpus ek. nyílgyökér por
  • 1 kk. friss citromlé
A sült tököt megfosztom a héjától és a többi összetevővel együtt bedobom a turmix gépbe. Krémesre turmixolom, és megtöltöm a torta formát. Előmelegített légkeveréses sütőben 160 fokon 50-60 percig sütöm. Ha nagyon pirulna a teteje, alufóliát teszek rá. Akinek nincs légkeveréses sütője, kb.175 fokon süsse minimum 60 percig. Én mindig csinálok tűpróbát. Amikor már semmi sem ragad a hústűre, kész is!
Amikor már nem tűz forró, leveszem a peremét, hogy gyorsabban kihűljön. Én szeretem langyosan is de behűtve az igazi.:) Nem tudom megunni!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése