2015. november 1., vasárnap

Céklás vámpír leves




Írtam már korábban cékla levesről, de úgy éreztem a Halloween nem lehet teljes egy különleges, vörös, krémleves nélkül. Lépjünk ki a sütőtök krémleves árnyékából!:) A következő héten lesz belőle bőven.:)

Hozzávalók: 2 adag
  • 4 gumó cékla
  • 1 fej vörös hagyma
  • 1/2 fej,friss édeskömény a szárával együtt (1 darabka szárat félreteszek díszíteni)
  • só, bors ízlés szerint
  • 1 ek. mangalica zsír/olíva olaj
  • víz

A  hagymát apróra vágva megdinsztelem 1 ek. zsiradékon. A pucolt, felkockázott céklát és a feldarabolt édes kömény gumót felöntöm 1 dl vízzel és fedő alatt, sóval, borssal puhára párolom. Nekem volt készen húslevesem, így annak a levét öntöttem alá. Mondanom se kell, hogy így egészen más az íze. Turmix gépben vagy botmixerrel krémesre turmixolom és már tálalom is. Ki milyen hígan vagy sűrűn szereti., aszerint hígítsa pépesítésnél. Nem teszek bele növényi tejszínt sem, mert így élénk marad a színe.:)
Végül a félretett kömény szárával díszítem. 
Az édes kömény nekem olyan , mint a medve cukor, ettől olyan különleges ez a leves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése