2016. november 23., szerda

Paleo Eszterházy

Nagyon boldog voltam, amikor egy paleo Eszterházy torta elkészítésére kértek fel egy különleges születésnapra. Tulajdonképpen ezt a tortát a legegyszerűbb paleosítani, hiszen a piskótába egyáltalán nem kell liszt. Tudom, sokféle recept létezik, de a többség liszt nélküli, így én is ezt a mintát követtem.

Hozzávalók: 5 kerek lapra elegendő
  • 10 tojás fehérje  (4db-6 db)
  • 300 g eritrit  (120 g-180 g)
  • 350 g darált dió (140 g-210 g)
  • csipet só
A fehérjéket a csipet sóval félkeményre verem , majd kis adagokban hozzáadom az eritritet és fényes habbá verem. A diót óvatosan beleforgatom és 5 kerek lapot sütök. 
Elárulom nektek, hogy én elfeleztem és egyszerre csak a felét készítettem el. Amíg sült az első adag, addig kevertem ki a másikat. Pusztán csak azért, hogy ne essen össze a hab, mert bizony csak 3 fér be a sütőmbe. Így először 4 tojást, majd 6-ot csinálok meg. A felsorolásban láthatjátok visszaosztva az eritritet és a diót) :) 200 fokon légkeveréssel 10 perc alatt megsül. Tulajdonképpen olyan, mint egy habcsók. Ahogy hűl, úgy lesz egyre szárazabb, keményebb de nem baj, mert a krémtől szépen megpuhul ha adunk neki egy éjszakát pihenni.
Krém:
  • 5 tojás sárgája
  • 50 g eritrit
  • 2,5 dl kókusz tej (vagy fele kókusz tejszín és víz)
  • 3 ek. nyílgyökér liszt
  • 3 tk.konjak liszt
  • 2 tk.jamaicai rum
  • 1/2 kk. vanília őrlemény
A tejet és az eritritet felforralom. A sárgákat csomómentesre kikeverem a lisztekkel, vaníliával és óvatosan a tejhez adom. Lassú lángon sűrű krémet főzök, ügyelve arra, hogy ne forrjon fel. Nagyon fontos, hogy ne forrjon, mert becsomósodik. Érdemes rászánni az időt, és folyamatosan kevergetni. Amikor már sűrű, hozzáadom a rumot és pár percig még hagyom "főni". Néhány recept kávét is írt, és biztos nagyon finom úgy is. Én most elhagytam, mert akinek készült, allergiás a koffeinre, ezért jobbnak láttam mellőzni.

Amikor kihűlt a sárga krém, 2 dl kókusz tejszínt kemény habbá verek 2 ek.eritrittel és összekeverem őket. Nagyon finom, lágy krémet kapunk.

A torta összeállítása egyértelmű.:) Lap-krém-lap-krém...amíg el nem fogy. Úgy gazdálkodom a krémmel, hogy maradjon körbekenni is. Darált, pirított dióval körbe szórom és fél diókkal, csokival díszítem.

Sajnos nem láttam felvágva, de az elégedett visszajelzésekből tudom, szép lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése