2015. szeptember 14., hétfő

I. Napi menü





 Reggeli: Sütőtök palacsinta
  • 200 g sült tök
  • 2 tojás
  • 1 tk. útifűmaghéj liszt
  • 1 tk. nyílgyökér liszt
  • só ízlés szerint
  • 0,5 dl víz

Egyszerűen összeturmixoltam és 4 palacsintát sütöttem belőle. Sonka szeleteket tettem rá és 4 felé hajtottam. Szép kis háromszögek lettek. Mivel cékla szezon van, én friss céklát és és uborkát ropogtattam mellé.

Tízórai: 1 körte

Ebéd: Újhagymás-citromos pangasius almás-zelleres salátával 


  • Mangalica zsíron hírtelen kisütöttem a halacskákat, sóztam, borsoztam és amikor megfordítottam, lelocsoltam frissen facsart citrom lével. Őrölt gyömbért szórtam rá és mellé szórtam 2 marék karikákra vágott újhagymát a zöld szárával együtt. Mire a hal másik oldala is átsült, a hagyma mellette szépen megpirult.
  • Friss salátát készítettem mellé dresszing nélkül, hiszen a hal alatti lével meglocsolva nagyon finom volt. Saláta: reszelt zeller, szeletelt alma, friss petrezselyem, uborka szeletek. Ha mégsem maradna elég szaft a hal alatt, nyugodtan tegyetek a salátára házi paleo majonézt.

Uzsonna: 1 nyers cékla, 1 nyers répa, 2 szem dió

Vacsora: Zöldségkrém leves, zöldség korongokkal



  • 1 fej vörös hagyma/ újhagyma
  • vegyesen zöldségek, ami van otthon (én most répát, zellert,karalábét,friss bazsalikom használtam)
  • mangalica vagy kókusz zsír
  • só, bors, szerecsen dió ízlés szerint
  • A hagymát kockákra vágva megdinszteltem a zsíron, rádobáltam a darabolt zöldségeket és pici vizet alá öntve a fűszerekkel megpároltam. Amikor már majdnem puha, krémesre turmixoltam. Én nem szoktam agyon főzni a zöldségeket.:) Ha valaki szereti tegyen bele növényi tejszínt.
Zöldség korongok:
  • Szintén az otthon fellelhető zöldségekből dolgoztam, most a fent említettekből a bazsalikom kivételével. Aprítóban apróra daráltam (ha nincs aprító, egy nagy lyukú reszelő is megteszi).  Körülbelül 1 müzlis tálnyi aprított zöldséghez adtam 1 tojást,2 ek. nyílgyökér port és nagy méretű pogácsa szaggatóval tepsibe formáztam őket. (lásd a technikát a mini  pizza cukkini tésztából bejegyzésnél) 200 fokon 15-20 perc alatt készre sütöttem. Nagyjából a levessel párhuzamosan elkészült fél óra alatt. Ami marad ,másnap reggelire tökéletes házi tonhal krémmel vagy sonkával.


  • Thermomixben készítve először az összes zöldséget egyszerre felaprítom , félreteszem. A hagymát a Thermomixben felaprítom majd a zsírt hozzáadva megdinsztelem, majd hozzá adom az aprított zöldségek felét, vizet öntök rá és még mindig a thermoban maradva megpárolom 15 perc alatt. Végül így forron 10-es sebességgel krémesre turmixolom. Semmihez sem fogható krémes állagú levest kapok. Amíg a leves készül , a korongok is már a sütőben sülnek.:) A mosogatási végeredmény: csupán 1 Thermomix kancsó, 1 tál, 1 spatula, 1 kanál és egy pogácsa szaggató. :))))Imádom!
Desszert vacsora után:

Goji bogyós-alma kockás kollagén puding:


  • 2.5 dl kókusz vagy egyéb növényi tej
  •  2 ek. szárított alma kockák/ alma chips aprítva
  • 1 ek. goji bogyó
  • 1 ek. kollagén
Egyszerűen összekevertem a hozzávalókat és pohárban hagytam megdermedni. Én általában reggel elkészítem ha tudom hogy vacsira ezt szeretném enni. Pár óra kell, hogy elérje a puding állagot.

Ha jól átgondoljátok, ugye nem is unalmas egy paleós napi étrendje? Kellő mennyiségek, adagok, tápanyagok, vitaminok, ja és finomságok.:))) Jó étvágyat hozzá és békés álmokat a nap végén!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése