2016. július 26., kedd

Skót vagdalt



Tegnap este láttam egy főzős műsort, ahol Skót tojásnak nevezték ezt a ételt. Pontosabban nem ezt, mert egy picit átalakítottam. Elmeséltem szakács édesanyámnak és, igen ő is ismerte csak ő Skót vagdaltként.
A műsorban nem használtak húst, csupán egy puha kolbászt kilapítva burkolták be a tojást.
Itthon csak füstölt, száraz kolbászokat tartok ezért azt találtam ki, hogy húsos-kolbászos kérget készítek a tojás köré.

Hozzávalók a hús bundához: 4 nagy gombócra
  • 1 tojás
  • 1/2 kg darált pulyka comb
  • füstölt kolbász kb.15 centis darab apróra darabolva
  • 1 kk.só
  • csipet bors és fűszer kömény
  • 1 tk kurkuma 
  • késhegynyi őrölt fokhagyma
  • ízlés szerint bármilyen fűszert használhattok kreatívan, amit csak szerettek, ettől lesz egyedi :)
  • A hozzávalókból masszát gyúrok és hagyom összeérni az ízeket, amíg a tojásokat megfőzöm.

4 db szoba hőmérsékletű tojást pontosan 7 percig főzök, forrástól számítva. Felforralom a sós vizet és amikor már lobog, egy nagy szűrő kanállal beleteszem a tojásokat. Az idő itt indul. Picit keményebb legyen, mint a lágy tojás, de már pucolható. Ez azért fontos, mert a sütőben is eltölt majd 25 percet és nem szeretném, hogy beton kemény-szürke karikás legyen a sárgája.
A tojás kezdeti hőmérséklete pedig azért ne legyen hideg, mert szétreped a hirtelen forró víztől. Én is hűtőben tartom, ezért egy mély tálba teszem meleg vízbe, amíg a víz felforr. Ez az én trükköm.:)
Amikor letelt a 7 perc, hideg víz alá nyomom a lábast és addig hűtöm a vízzel, hogy pucolható hőmérséklete legyen. Óvatosan megpucolom és már tölthetem a husiba.

Vizes kézzel a tenyerembe teszem a húsos massza negyedét, és bambusz rost lisztbe forgatott egész tojást rakok a közepébe. (A bambuszrost azért kell, hogy a hús könnyen a tojáshoz tapadjon, mert amúgy csak csúszkálnak egymáson. Aki használ egyéb keményítő tartalmú paleo lisztet (nyílgyökér/tápióka, kiválthatja azzal is.)Óvatosan körbe borítom a tojást a hússal, és úgy formázom, hogy egy nagy labda legyen.
Kipróbáltam mindenféle borítás nélkül, de úgy is, hogy földi mandula őrleménybe forgattam. Mindkét verzió szuper. A földi mandulával kérges lesz a külseje és ropogós.

Sütőpapíros tepsibe teszem az óriás gömböket és megkenegetem kacsa zsírral.
220 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöm.
Nem kell megijedni, lesz alatta egy kis hús lé. Ha szétreped a hús kéreg, az ezért lehetséges, mert zsugorodik sülés közben. Velem is megtörtént és rájöttem, hogy ott, ahol vékony volt a hús réteg.

Friss petrezselymet aprítok és összekeverem 1 marék savanyú káposztával. Íme egy C-vitamin bomba köretnek!
Szerintem paleo majonézzel  vagy kokhurttal tálalva is nagyon finom lehet, valami zöldség körettel. Ötleteljetek bátran.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése