2016. július 31., vasárnap

Gomb keksz

Láttam egy képet egy amerikai oldalon és azonnal bele szerettem. Gondolom egyszerű linzer vagy egyéb keksz tésztából készülhetett az eredeti. Nekem elég volt a kép, kitaláltam hozzá saját receptet, és jelentem szuper lett. Picit újra gondoltam az eddigi linzeres, apró sütijeimet mert szerettem volna valami újat mutatni.
Amikor frissen kisül még ropogós de másnapra nekem bepuhult, ami cseppet sem rontott az íz élményen.
Tulajdonképpen bármelyik keksz recept jó hozzá, itt most a vicces külső a lényeg.:)
 

Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 45 g méz
  • 30 g bambuszrost liszt
  • 60 g zsírjára darált kókusz reszelék
  • csipet só és vanília
  • késhegynyi szódabikarbóna+1 k. citromlé


Egyszerű tésztát gyúrok a hozzávalókból, kinyújtom és közepes pogácsa szaggatóval kiszúrom. Egy mérettel kisebb kerek kiszúróval karikát nyomok a korongokba és egy szívószállal gomb lyukakat készítek.
Előmelegített 180 fokos sütőben 12 perc alatt megsütöm.
Nem roppanós keksz a végeredmény, hanem egy puha tallérocska. 
Érdemes kipróbálni. Szerintem én sokat készítem majd ajándékba is. Szépséges díszdobozban, átfűzve egy kedves-színes szalaggal, igazán ötletes meglepetés. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése