2016. március 15., kedd

Porhanyós sós keksz

Tudjátok, nem csak édességekből áll a világ! :)
Kipróbáltam a kedvenc waffel receptemet sósan is. Mindig az volt a problémám, hogy a linzer tésztáimból nem tudok sósat alkotni, mert eritrit vagy xillit (bármi édes) nélkül nem áll össze a tészta vagy sülés után szétporlad. A waffel készítési teknikájával végre sikerült a tökéletes sós keksz prezentálása.
Arról nem is beszélve, hogy nincs szükség egy tonna keményítőre sem, sőt semennyire. :) Ráadásul mangalica vagy házi sertés zsírral olyan álagot és ízt tudtam elérni, amire még én sem számítottam.
Megkockáztatom, hogy ketogén keksznek minősítsem.

Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 135 g sertés/mangalica zsír olvasztva
  • 30 g kókusz liszt
  • 30 g útifűmaghéj liszt
  • 30 g bambuszrost liszt
  • 60 g (6 ek.) meleg víz
  • 1 kk. só
  • 1/2 kk kurkuma
  • csipet fokhagyma por
  • késhegynyi szódabikarbóna+ 1 kk. alma ecet/citromlé


A hozzávalókat összegyúrom és a waffel módszert alkalmazva fóliára kanalazom a masszát. Szaloncukor formára csomagolom és hagyom hűtőben "kő"keményre szilárdulni. Csak így lesz jól szeletelhető. Kb. 20 egyforma szeletet vágok belőle, és sütőpapíros tepsibe fektetem. Kedvem szerint megszórom köménnyel, magvakkal, esetleg parmezánnal és 180 fokon 12-14 perc alatt megsütöm. 
Hagyom teljesen kihűlni és már alig várom, hogy megkínáljam a vendégeket. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése